עד 6% מהעגלים אינם שורדים את השבועות הראשונים לחייהם: מה יכול למנוע צניחה בשיעורים אלה?

דיווח עדכני שפורסם ב-2019 ניתח נתונים ממחקרים שונים ברחבי העולם ומצא כי עד 6.2% מהעגלים לא שורדים לאחר הלידה1. מחקרם נוספים הראו כי במהלך התקופה שלפני הגמילה – שיעורים אלה נעים בין 4% ל-5% 2.
במהלך התקופה שלאחר הלידה, ובזמן שלפני הגמילה, העגלים צריכים לעבור הסתגלות משמעותית למשטר תזונתי חדש ושינויים משמעותיים במערכת החיסון3. לאור השינויים בתגובה החיסונית במהלך השבועות הראשונים לחייהם, שיעורי התמותה הם משמעותיים, ולכן התפתחות תקינה של מערכת החיסון היא הכרחית כדי להפחית את התמותה.
ההסתגלות לסוג חדש של הזנה בקרב עגלים הכרחית לצורך התפתחותם, גדילתם, יצירת אנרגיה, וויסות של מנגנוני הגוף כמו מערכת החיסון. מערכת החיסון של עגלים מתחזקת ומתפתחת בזכות צריכת קולוסטרום בתחילת החיים. אולם לאחר מכן, בחודש הראשון לחיים, העגלים צריכים למצוא מקורות חיצוניים היכולים לחזק ולהאיץ את התפתחות מערכת החיסון שלהם.
מחקר שפורסם ב-2018 בדק את ההשפעה של צריכת ויטמין E בקרב עגלים וחיות אחרות בגיל צעיר. המחקר הראה, על בסיס מחקרים קודמים, שצריכה של לפחות 125 IU של ויטמין E בחודשים הראשונים לחיים מובילה לתגובה חיסונית יותר חזקה בקרב עגלים, עם פרוליפרציה מוגברת של תאים לימפוציטים וירידה בשיעורי צמיחה של גורמים מזהמים4.
לכן יש כדאיות בשימוש בתוספי ויטמין E בתזונת העגלים במהלך החודשים הראשונים לחייהם, כדי שתוכל להיות התפתחות מוגברת של מערכת החיסון וכדי לנסות להוריד את שיעורי התמותה הנראים במהלך השלבים המוקדמים לחייהם של העגלים.
חלבית, יצרנית ותיקה של תחליפי חלב, משתמשת בטכנולוגיות מתקדמות לפיתוח תחליפי חלב לעגלים, טלאים, סייחים וחזרזירים.
תחליפי החלב של חלבית מיוצרים תחת תקני בטיחות מזון קפדניים, והם כוללים אחוזים גבוהים של חלבוני חלב וויטמינים. חלבית מציעה תחליפי חלב לעגלים המכילים רמות גבוהות של ויטמין E (150 IU).
צרו קשר לקבלת מידע נוסף על תחליפי החלב של חלבית והערכים התזונתיים שלהם – לעגלים יותר בריאים וחזקים.
מקורות:
1 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1090023319300954
2 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022030219304102?via%3Dihub
3 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18299033
4 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6266234/

Slidetop

תפריט נגישות