מה קורה כשלעגלים קר בחורף

השילוב המושלם:
ההשפעה הסימביוטית של פרוביוטיקה ופרה-ביוטיקה
בתחליפי חלב לבעלי חיים

בעלי חיים יונקים בתחילת חייהם מתקשים להתרגל לתזונה רגילה, והם מאוד רגישים לזיהומים שנגרמים מחיידקים ונגיפים. הגישה הנפוצה בהתמודדות עם בעיות אלה היתה לרוב שימוש באנטיביוטיקה כטיפול מונע – כדי להוריד את אחוזי התמותה והתחלואה, וכדי לשפר את ביצועי בעלי החיים ולהפחית את הצורך בטיפולים רפואיים. עם זאת, שימוש באנטיביוטיקה בתדירות גבוהה גורם להתפתחות חיידקים עמידים לטיפול, מה שהוביל לצורך בטיפולים מונעים אחרים1.
פרוביוטיקה, הכוללת מיקרואורגניזמים חיים כמו חיידקים נמצאה כמועילה כאשר היא ניתנת כתוסף לתזונת בעלי חיים. זאת, מכיוון שפרוביוטיקה מסייעת לאיזון אוכלוסיית החיידקים במעי ובכך מגנה על החיות הצעירות מפני מחלות מעי רבות. תרומת הפרוביוטיקה במעי נשענת על פעולת חיידקי בציליוס מסוגים שונים אשר בעלי יכולת הגנתית כנגד פתוגנים שונים2.
פרה-ביוטיקה מכילה סיבים תזונתיים אשר אינם נעכלים ולכן אינן עוברות מטבוליזם במעי הדק. כך הן יכולות להמשיך אל תוך המעי הגס, שבו הן עוברות פרמנטציה. פחמימות אלה, לאחר הפרמנטציה, יוצרות חומצות שומן קצרות שיכולות למנוע חדירת פתוגנים על ידי עצירת תהליך ההדבקה של הפתוגנים על שכבת המוקוזה שבמעי3.
מחקרים רבים בדקו את השפעת השילוב של פרוביוטיקה ופרה-ביוטיקה כתוסף לתזונת החיות.
מחקרים על עגלים הראו כי הסימביוטיקה הזו – כלומר השילוב בין פרוביוטיקה ופרה-ביוטיקה – גורמת לירידה ברמות פתוגנים בצואה4, ומעלה את אחוזי הגדילה היומיים5. בכך היא גורמת לירידה בתחלואה בשלבים המוקדמים של התפתחות מערכת החיסון אצל עגלים.
מחקרים שבדקו את ההשפעה הסימביוטית של פרוביוטיקה ופרה-ביוטיקה בקרב חזרזירים הראו כי השילוב של שני התוספים גורם להשפעה סינרגיסטית על בריאות המיקרוביום של החיות ועל תפקוד החזרזירים. בנוסף, עיכול המזון היה משופר בקרב חיות אלה, דבר חשוב ביותר כדי לשמור על בריאות החזרזירים בשלבי הגמילה מחלב6. מחקרים גנטיים שבדקו את השפעת פרה-ביוטיקה ופרוביוטיקה בחזרזירים הראו כי כל אחד מהתוספים בנפרד פועלים באופן שונה בהשפעתם על אוכלוסיית חיידקי המעי, אך השילוב בין השניים גורם להשפעה משלימה חזקה יותר על תפקוד המעי7.
מחקרים שבדקו את השפעת שילוב שני המוצרים בטלאים הראו ירידה במספר החיידקים בצואה, עלייה בחיידקי חומצה לקטית, עלייה יותר משמעותית במשקל, עלייה באחוזי אכילה, וירידה במדדי כולסטרול בדם8.
חלבית, יצרנית ותיקה של תחליפי חלב, משתמשת בטכנולוגיות מתקדמות לפיתוח תחליפי חלב לבעלי חיים, כולל עגלים, חזרזירים וטלאים. המוצרים של החברה עוברים בקרת איכות קפדנית. הניסיון והידע של חלבית, יחד עם פיתוח מתמיד של מוצרים חדשניים באיכות הגבוהה ביותר, מספקים מענה מקיף לצרכים מגוונים. שירות מהיר ומסור הוא מהיסודות שעליהם נבנתה החברה.
תחליפי החלב של חלבית מיוצרים תחת תקני בטיחות מזון, והם כוללים מרכיבים ברמה הגבוהה ביותר ומגוון מוצרים עם פורמולות עשירות, כולל תוסף משולב של פרוביוטיקה המכילה חיידקי בציליוס משני סוגים ופרה-ביוטיקה עם MOS (אוליגוסכריד) ובטא גלוקן מתאי שמרים.
צרו קשר לקבלת מידע נוסף על תחליפי החלב של חלבית, ותוספי הפרוביוטיקה והפרה-ביוטיקה של החברה, שיתרמו להתפתחות מעי בריאה יותר אצל בעלי החיים שלכם.
מקורות:
1 https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1369527400002411
2 https://www.jarvm.com/articles/Vol8Iss1/Mcleod.pdf
3 https://www.sciencedirect.com/topics/pharmacology-toxicology-and-pharmaceutical-science/prebiotic-agent
4 https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/j.1740-0929.2010.00861.x
5 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25049688
6 https://library.wur.nl/WebQuery/wurpubs/fulltext/121655
7 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4919990/
8 https://www.researchgate.net/publication/316629038_Effect_of_synbiotic_on_performance_intestinal_morphology_fecal_microbial_population_and_blood_metabolites_of_suckling_lambs

Slidetop

תפריט נגישות